Alla inlägg den 19 december 2007

Av Nandi - 19 december 2007 14:04

Idag antog Edvard en utmaning från en anonym Beno-fiende (inte Bolin denna gång) som misstänks ingå i elevrådet och som jag sedan Solberga-tiden upplevt som ett störande objekt. När, var och hur besvarades inte men oavsett vad som händer står jag på Beno och puresauna-grabbarnas sida.


På lunchen uttryckte Edvard i förbifarten sin önskan att bo i stan. Själv sitter jag i liknande tankar trots att jag för närvarande bor i stan. Min mor har nämligen planer på att flytta till Värmland i vår eller sommar. Då ingår det att lägenheten säljs och eftersom jag inte ämnar flytta från ön innan jag gått ut gymnasiet uppstår ett litet problem - jag har ingenstans att bo. Och om jag nu skulle hitta något ställe skulle nästa problem dyka upp, nämligen det ekonomiska.

Eftersom Edvard är en person som jag hyser stort förtroende för slängde jag ur mig frågan om han var på att dela på något ställe nästa år om man hittade nått. Att förslaget inte var på yttersta allvar råder inget tvivel om, men visst ligger det någon substans i det.


Vår sista datorkunskapslektion var förlagd till högskolan dit jag cyklade med John. En bekant till vår lärare Roland skulle berätta lite om vad han och resten av skolan håller på med. Vi fick sätta oss i en sal som liknade hörsalen i steffenhuset. Skillnaden var att allt verkade styras på elektroniskt vis, något som till och med förbryllade Rolands polare, datornörden nr1. För nörd var han, utan tvekan. Han spenderade i princip hela sin vakna tid arbetande. Han verkade knappt förstå mig när jag undrade om han aldrig kände det som "a waste of time" att spendera sitt liv framför datorn. Jag trodde att jag var en datornörd, men nu har min bild förändrats. Dock verkade han vara mer inriktad på programmering än på hårdvara eftersom han nästan skröt med sin gamla halvkassa P4-laptop.


Idag ska jag eventuellt träffa kamrat Melker samt plugga psykologi och kanske lite matte. Ska bli sååå skönt att få det överstökat imorgon!


Med anledning av det varma vädret vill jag citera Gunnar Brink från radiosporten: "Här är det så varmt att det inte räcker för spelarna att använda handduken under sidbytena, utan de måste ha dem med sig på banan för att kunna torka sig mellan bollarna..."


ADD kl 14:40: Björn vill också flytta in till stan med mig och Edvard sa han nu :) Pure + sauna = sant?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards