Alla inlägg den 5 januari 2008

Av Nandi - 5 januari 2008 14:10

Kom hem med båten vid midnatt den 3:e efter en trevlig Värmlands-vistelse. Jag orkar inte gå in på detaljer då det skulle trötta ut alla, inte minst mig själv.


Igår klockan 11:10 tog drygt halva klassen plus några fler bussen ut till Hamra för att fira Johns 18-årsdag på hans SPA (suderhälsan). Jag har aldrig badat så länge på en dag någonsin. Riktigt härlig miljö, bra stämning, sköna människor och god mat - vad mer kan man önska? En riktig upplevelse att sitta utomhus i minusgrader och med vind nära stormstyrka i en stor tunna med 40-gradigt vatten och trevliga människor.

En stor eloge till Elin H som hjälpte till med arrangemanget, John som gick upp klockan 6 på mogonen på sin födelsedag bara för att få fart i elden till utebaljan och bastun så att resten av oss skulle kunna njuta av det samt till Johns föräldrar som skjutsade oss alla till och från Burgsvik där bussen stannade och som lagade mat och lät oss vara där! Jag har aningen dåligt samvete för att vi inte hjälpte John att städa och plocka undan där vi såg film och sov..


Nu händer inte mycket. Psykologin ger mig ångest så jag ska väl ta tag i den snart. Nån annan dag tänkte jag ta mig ner på stan och köpa ett par nya byxor. Borde väl vara rea nånstans.


Med anledning av att Hamra ligger väldigt långt från övriga Antarktis vill jag citera förbundskaptenen för U-21 landslaget: "Argentina ligger väldigt långt från övriga Europa."

Ovido - Quiz & Flashcards