Alla inlägg den 9 januari 2008

Av Nandi - 9 januari 2008 13:16

Mitt och Maxs arbete om det amerikanska presidentvalet tuffar på bra tycker jag. En utav republikanernas främsta kandidater, Mike Huckabee, tror inte på Darwins teori om evolutionen, dvs han tror på fullaste allvar att "Gud" skapade människan så som den ser ut idag. Detta och en del annat roade vi oss med att kartlägga. Vi är övertygade om att någon av demokraterna kommer vinna men visst är tanken skrämmande att världens militärt kraftfullaste land skulle kunna styras av en extremhögerreligiös galning som lever efter bibeln, bara om ett år! Jag som tyckte Bush var helt sjuk får väl eventuellt omvärdera lite..


Skoldagen slutade klockan halv 11 och så kommer varje onsdag hela terminen att se ut! Björn hade lovat följa med på stan men det visade sig att han hade en väldigt viktig film han var tvungen att se. Jag fick med mig Elin och John istället, vilket visade sig vara toppen! Det finns vanligtvis inte mycket som är värre än att gå i klädaffärer och leta, men denna procedur underlättades otroligt av det professionella smakrådet Elin som lätt som en plätt letade upp några eventuellt passande byxor åt mig. Efter lite provande hittade vi ett par som vi var överens om passade. Härligt! Jag får ta och bjuda på fika nån dag tror jag.

John är verkligen helt inne i sin process att ta körkort. När Elin sa något i stil med "kolla, en byggnadsställning" så uppfattade John det som om hon pratade om någon som övningskörde. Om en vecka gäller det i alla fall. Kvart över 8 brummar John nervöst iväg på uppkörningen. Är helt över tygad om att han klarar det utan problem!


För övrigt har jag bestämt mig för att försöka sluta driva med Johan om psykologiboken. Och med anledning av Johns bilmani som gör honom helt förvirrad så vill jag citera Lasse Kinch: "Om ni ringer och röstar på matchens lirare kan ni vinna en bil...nej en resa, nej en bil. I kväll däremot kan ni vinna en bil!"

Skapa flashcards