Alla inlägg den 11 januari 2008

Av Nandi - 11 januari 2008 18:37

Kom idag på väg hem från skolan att tänka på att jag mår rätt bra faktiskt. Jag har lyckats hålla bloggen ren från en massa beglagande och depression, inte för att jag väljer att inte skriva det utan för att jag inte känner det som om jag har något direkt att klaga över. Jag mår rätt bra, trots att jag sitter för mycket vid datorn, trots att jag inte har någon flickvän, trots att jag inte har en alltför stor kompiskrets, trots att jag inte går ut och super, trots att jag inte är som bör vara och trots att jag kanske klassas som pluggis av vissa. Kanske är det alla ni i klassen som får mig att känna mig bra och nöjd, kanske är det alla gamla polare som alltid finns där. Jag vet inte. Jag har dock inte känns mig så glad och nöjd som under 2an på över 2-3 år. Till alla kära klasskamrater kan jag i alla fall säga att ni alltid är välkomna att fråga om ni får spendera håltimmen hemma hos mig istället för att häcka på skolan, det förgyller min vardag! Något annat som förgyller vardagen är Elin H's goa kramar!


Blev idag glatt överraskad när jag fick beröm för att jag alltid har så snygga och fräscha skor av Benjy. Konsten att hålla skor fräscha är att ha minst två par att byta mellan. Har du bara ett par skor hinner dom alldrig luftas ordentligt utan är konstant fuktiga och fotsvettiga. Om du har minst två par skor så kan du unna dig ett par vita eftersom du då kan nöja dig med att använda dom dagar då det är torrt eller fruset ute. På så sätt skitar du inte ner dom mer än nödvändigt. Dessutom ska du vara noga med att ta bort fläckar så fort dom kommer. Jag brukar använda galltvål och fingrarna eller en nagelborste. Gnugga inte så mycket att du sliter på dom bara. En annan regel är att hålla dig borta från folk som heter Björn Benzler när du har vita skor eftersom Björnar har en tendens att alltid försöka tåflörta med dig med sina alldeles för gamla converse (som för övrigt är kraftigt överskattade skor som inte ens är fotriktiga). Du kan också tvätta dina skor i tvättmaskinen, i alla fall tygskor. Då blir dom ordentligt mycket snyggare och fräschare.


Apropå depression vill jag citera en fotbollstränare i Radio Norrbotten: "Ja, va fan skall man säga? Det är väl bara att bryta ihop och gå vidare..."


Tack till alla jag känner och som finns i min vardag! Utan er skulle denna blogg fyllas med sorg och beklagan.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards