Direktlänk till inlägg 21 januari 2008

Vem fan är jag?

Av Nandi - 21 januari 2008 20:07

Måste erkänna att detta inlägg delvis inspirerats av Björns och Edvards blogginlägg. Dum är dock den som inte tar efter det goda hos andra! Förhoppningsvis lär ni er något nytt om mig.


Vad heter jag?

Inte Nandi. Har inga mellannamn, bara ett för- och och ett efternamn som ni förhoppningsvis känner till.


Varifrån kommer jag?

Är född och uppväxt på Gotland. Min mor är född i Värmland och hennes mor är i sin tur född på Gotland. Jag är släkt med många som heter Stumle på Gotland och som har sina rötter i Stumles gård i Alva. Bryntesson kommer från min morfar som är från Eda i Värmland.

Min far är av indiskt ursprung men reser ständigt mellan Stockholm, London och Indien. Det går inte att bestämt säga var han bor eftersom han spenderar lika mycket tid i alla länderna. Han har aldrig varit med under min uppväxt. Större delen av mitt liv har jag bara träffat honom någon eller ett par gånger per år, men i och med internet håller vi kontakten oftare nuförtiden. Han har barn med två kvinnor på Gotland, dels min mor och dels en kvinna som heter Maivie som är en god vän. Detta leder oss in på nästa fråga.


Har jag några syskon?

Jag har tre vuxna halvsyskon, Shantu, Maisha och Anand. Vi har aldrig haft någon nära relation men vi ses mellan varven.


Var har jag bott?

I denna ordningsföljd och ålder har jag bott: Martebo 0-2 år, Hemse 2-3 år, Gråbo 3-6(?) år, Bergmansgatan 6(?)-8 år, Humlegårdsvägen 8 år - nu.


Vilka skolor har jag gått på?

Efter dagmamma Ingegerd så gick jag lekis på det som då var förskolan prästkragen. Sedan Humlegårdsskolan, Alléskolan, Solbergaskolan och nu Richard-Steffen.


Vilka intressen har jag?

Freeride mountain biking/urban mountain biking/street/trial (göra allt som "inte går" med cykel), datorer och datorhårdvara, vänner, böcker, musik och att vara vaken (sova mer än max 10 timmar om dygnet är överskattat).


Vad ogillar jag med mig själv?

Att jag kan vara alldeles för blyg, feg och återhållsam, att jag är lite nördig vad gäller datorer, att jag ofta ställer så otroligt höga krav på mig själv och att jag tar på mig mycket mer ansvar än nödvändigt. Mycket mer finns såklart, men man mår bättre av att fokusera på det som är positivt.


Vad gillar jag med mig själv?

Att jag är pålitlig och ansvarstagande, att jag har lätt att lära, att jag ofta kan stå emot grupptryck och göra det jag själv tycker är vettigast, att jag håller mig i form, att jag är trevlig, att jag är mångsidig och att jag jobbar på att bli en bättre männniska även om det kanske kan tyckas gå långsamt.


Vad värderar jag högt hos människor omkring mig?

Pålitlighet, humor, glädje, värme, acceptans/förståelse, spontanitet, äventyrlighet, uppriktighet, vilja att prova på nya och okända saker och att man kan uppskatta tystnaden ibland.


TV4:s Uno Hedin: "Det är ju en osäker herre det här, men han är ju väldigt stabil!"

 
 
Ingen bild

Elin

21 januari 2008 22:50

:)

 
Bejamin Jesu Krigare På Jorden McVeigh

Bejamin Jesu Krigare På Jorden McVeigh

21 januari 2008 22:56

för det första WOOOW Hemse????

För det andra WOOOW GRÅBO????

för det tredje om man får vara lite självgod "Pålitlighet, humor, glädje, värme, acceptans/förståelse, spontanitet, äventyrlighet, uppriktighet, vilja att prova på nya och okända saker och att man kan uppskatta tystnaden ibland." allt utom uppskatta tystnaden ibland stämmer fan in på mig;P


love mannen (L)

http://mcveigh.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nandi - 30 april 2011 18:56

Seg och gäspande med ögon som faller ihop av någon oförklarlig trötthet sitter jag här och skriver. Utanför pågår Sveriges valborgsfirande no 1; mellan 10-15 tusen studenter och unga i en liten park och senare ute på fester på nationer och i studentk...

Av Nandi - 25 mars 2011 13:03

Efter 30hp statsvetenskap på Göteborgs Universitet och 15hp statskunskap på Uppsala Universitet tänker jag ge mig på en jämförelse mellan universiteten och städerna, både var gäller själva undervisningen och den sociala tillvaron. Det bygger på min s...

Av Nandi - 23 mars 2011 14:55

Efter tre timmars lyckat tentaskrivande om svensk politik och förvaltning ställde vi oss utanför tentasalen för att snacka, frysa ihjäl och skratta åt alla som inte lyckades få upp dörren när dom skulle gå ut (fanns en lapp om att man skulle trycka p...

Av Nandi - 14 mars 2011 17:00

En kamrat i gymnasiet var ganska dålig på att hålla sig till skrivregler, slarvade med meningsbyggnad, missade lite punkter och särskrev titt som tätt. Detta till trots bloggade han, och han bloggade relativt framgångsrikt. Många var vi som vek os...

Av Nandi - 5 mars 2011 23:08

Aktuell status: Småont i högeraxeln efter att på parkouren ha gjort för många ”kongs” (kasta sig framstupa över i detta fall en hög plint och liggandes på mage i luften skjuta ifrån ordentligt med armarna mot plinten för att flyga läng...

Ovido - Quiz & Flashcards