Direktlänk till inlägg 27 januari 2008

Dalhem - Visby AIK 2-1

Av Nandi - 27 januari 2008 13:02

Promenerade bort tilll Södervärnshallen med Melker någon gång vid 8-tiden tror jag. Vi stod och snackade lite medan några knattar spelade men det blev för varmt och trist där inne så vi bestämde oss för att ta en liten promenad. Påväg mot signalen-hållet mötte vi Björn, Edvard, Simon Klasén och Olle (Björns yngre bror (har namnen något att göra med Mors lilla Olle-visan där Olle träffar en Björn?)). Vi hälsade och Klasén och Olle började sedan prata om att runka.

När jag och Melker sedan gått en bit ringde Elin H som höll på att flyga av cykeln när Sanna skjutsade. Väl i Södervärnshallen blev det en lite jobbig tid för Dalhems-killarna i dom första två matcherna. Stackars Björn med sitt onda ben blev nästan misshandlad av Polkagris-laget som spelade riktigt fult. Konstateras kunde att dom flesta lagen hade följt reglerna. Man skulle ha minst en skinhead i varje lag och helst en lite udda målvakt också. Efter ett ganska bra tag ville Melker dra någon annan stans eftersom det blev lite segt och lokalen var extremt varm med dålig luft (hur orkade folket spela?). Jag ville dock stanna för att se Björns och Edvards tredje match klockan halv 2 och umgås lite med folk. Såg mycket folk jag kände gå förbi på andra sidan planen (Hugo Mellbris samt Viktor Brunk och Elias Söderström om jag inte misstog mig) men ingen verkade se mig trots att jag hade en i princip självlysande grön mössa som jag gjorde på slöjden (i 7an?). Jag fick också se Herman, Hannas yngre bror, och kunde konstatera att dom är otroligt lika, vad Hanna än säger.


Björn såg ut som om han hade givit upp redan innan tredje matchen började. Klasén, som jag förövrigt lärde känna lite igen under småtimmarna (vi kände varandra när vi var små), förberedde sig på att få hem två sura och irriterade grabbar efteråt, men vad händer inte då i dom inledande minutrarna!? Dalhem inleder med två jättebra chanser som tyvärr inte utmynnar i mål men efter bara ett par minuter står det redan 2-0 till Dalhem. VAIK verkar komma helt ur balans och spelar mer och mer irriterat och slarvigt. Dalhem fortsätter glänsa matchen ut men släpper tyvärr in en mål i dom sista minutrarna. Det räcker dock till seger med 2-1 och den magiska duon Björn och Edvard var avgörande i matchen. Grattis grabbar!


Idag är det alldeles för fint väder för en dag när ingen verkar ha tid och cykla. Melker kanske hade tid och göra något senare. Radiohead, en god blodgrape och en grym smoothie förgyllde i alla fall den annars ensamma morgonen.


Med anledning av den magiska duon Björn och Edvard vill jag citera Henke Larsson om Mats Magnusson: "Jag tycker att 'Masse' och jag komplicerar varandra bra."

 
 
Ingen bild

Edvard

27 januari 2008 18:52

Ber om ursäkt till din vän för mina vänner. Vilket pure första intryck han måste ha fått när dom började tala om onani och alla rekorden inom ämnet.
Däremot så förstår jag Henke, jag och Bön komplicerar varann rätt bra (som vi definitivt gör). :) Kul att du och ni andra hängav er tid och stöttade och kollade på oss. Puss

 
Ingen bild

Nandi

27 januari 2008 19:07

Jo, Melker tyckte ni verkade lite lustiga tror jag ;)
Det är klart man ställer upp och hänger sig tid, ställer upp för varandra. Som en vis man en gång sa:
"Vi lever, vi kämpar, och vi dör för andra. Inte bara för andra utan också för varandra."

 
Ingen bild

Edvard

27 januari 2008 22:46

"Vi lever, vi kämpar, och vi dör för andra. Inte bara för andra utan också för varandra."

Vackert...

 
Ingen bild

Elin

28 januari 2008 15:26

Jag har kollat upp den eventuella kopplingen med mors lilla olle-visan, och det var negativt. damnit också. :)

 
Ingen bild

Nandi

28 januari 2008 15:30

Jag väljer nog ändå att tro på det ;) Kan ha legat i föräldrarnas undermedvetna och lurat!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nandi - 30 april 2011 18:56

Seg och gäspande med ögon som faller ihop av någon oförklarlig trötthet sitter jag här och skriver. Utanför pågår Sveriges valborgsfirande no 1; mellan 10-15 tusen studenter och unga i en liten park och senare ute på fester på nationer och i studentk...

Av Nandi - 25 mars 2011 13:03

Efter 30hp statsvetenskap på Göteborgs Universitet och 15hp statskunskap på Uppsala Universitet tänker jag ge mig på en jämförelse mellan universiteten och städerna, både var gäller själva undervisningen och den sociala tillvaron. Det bygger på min s...

Av Nandi - 23 mars 2011 14:55

Efter tre timmars lyckat tentaskrivande om svensk politik och förvaltning ställde vi oss utanför tentasalen för att snacka, frysa ihjäl och skratta åt alla som inte lyckades få upp dörren när dom skulle gå ut (fanns en lapp om att man skulle trycka p...

Av Nandi - 14 mars 2011 17:00

En kamrat i gymnasiet var ganska dålig på att hålla sig till skrivregler, slarvade med meningsbyggnad, missade lite punkter och särskrev titt som tätt. Detta till trots bloggade han, och han bloggade relativt framgångsrikt. Många var vi som vek os...

Av Nandi - 5 mars 2011 23:08

Aktuell status: Småont i högeraxeln efter att på parkouren ha gjort för många ”kongs” (kasta sig framstupa över i detta fall en hög plint och liggandes på mage i luften skjuta ifrån ordentligt med armarna mot plinten för att flyga läng...

Ovido - Quiz & Flashcards