Alla inlägg den 30 januari 2008

Av Nandi - 30 januari 2008 15:26

Spelat Crysis med den gode Björn en stund nu. Dagen flöt förbi ganska obemärkt trots provet som dock var ganska simpelt enligt oss (Björn liknar det med att äta en semla). Det var redan innan planerat att Björn skulle följa med men Elin och Ella droppade in efter att ha besökt ÖoB. Lite kaffe, te, lax, potatis. Skulle till akupunktören vid kvart i 2 men det blev lite småbråttom så John ställde upp och skjutsade mig. Nu sitter man här och lyssnar på den nyss införskaffade Playboybunny-låten som man inte hört förut. Låter väl ganska likt alla andra unthiss unthiss-låtar men eftersom det är Björns favorit är den ändå värd att lyssna på. Björn gick förut igenom min internethistorik (ett väl använt trick av honom) men lyckades inte hitta en enda rolig sak. Egentligen raderar jag ju allt märkligt ;) Datornörd är man ju!


Vad återstår nu av dagen då? Jag ska umgås med Björn ett tag till och klockan halv 7 är jag bjuden till familjen Andersson (Melkers familj) på middag. Melker bjöd in mig för att han tyckte synd om mig när jag måste laga egen mat hela tiden. Vi ska välja låtar till en playlist som vi ska använda på nördtillställningen nästa helg. LAN (aka Nandihack) på Fenix med mitt gamla LAN-gäng. Ett gäng jävligt sköna personer som jag känt väldigt länge, dom flesta av dom. Vi brukar prata om att ingen annan förstår något när Elin H pratar med sina när vänner eller sin syster, men jag lovar er att ni inte skulle förstå särskilt mycket av vad som sägs i LAN-gänget heller. När vi umgås haglar dom interna orden (egenpåhittade) blandade med datanördssnack och allt väldigt snabbt och osammanhängande.


Nu lämnar jag över till Björn att kommentera dagen eller något annnat:
Idag hade jag körlektion ingen skadades eller dog  och psykisakmenn tas ej hänsyn till så lektionen bör rent subjektivt betraktas som en framgång.

Min bilskole lärare är en trevlig Herre vid namn Markus ( inte att missväxla med Markus i sp2h då denna Markus inte lånar filmer av mig och sen vägrar återlämna dem) Han är ytterst pedagogisk i sin utbildning och börjar alltid med att säga starta bilen, jag blir precis lika överssakd varje gång, det är ju knapapst en norm på en körlektion menar jag.


Under efftermmidagens sena timme (typ halv 4 eller nåt) så har jag visat André mina djupa kunskaper i Crysis kan med glädje meddela att ett Head-Shot ifrån 120 meter var grädden på semlan. (Jag hittade lite så kallade Edvard-relaterade sidor i Andrés internethistorik så som sälklubbning och porr samt av någon mystisk anlledning en guide i hur man bygger en kanot?) inte lite udda om man vill säga så. Annars så är livet spartansk fram till på torsdag då en smärre revolution komme att inträffa. Det kan ni läsa om på min nya blogg , jagärsåjävlalättlurad.blogg.se

Må väl/ Bentzler


Med anledning av det något udda inlägget vill jag citera vad en okänd doktor skrev i en patientjournal (Björn sa att den va najs): "Besked till doktorn som opererar via fax."


Ett stort tack till dagens gästskribent Björn "Nalle" BenTzler!

Vi åt semlor efter att Elin och Ella gått (det var gott (vi tog av locket först (Björn åt semlan uppifrån))).

Skapa flashcards