Alla inlägg den 21 februari 2008

Av Nandi - 21 februari 2008 18:20

Filosofikursen som vi skulle ha börjat läsa denna termin har ännu inte påbörjats. Läraren har varit sjukskriven hela detta år och vikarier är det tydligen ont om, särskilt efter att vi fått den enda vikarien utsparkad (vår klass tillsammans med en annan klagade till rektorn på vikarien som var så okarismatisk och tråkig så att halva klassen struntade i lektionen och därför skulle skolan slippa vikarien). Vår ordinarie lärare är sjukskriven även veckan efter lovet och detta kan förlängas ytterligare. Grejen var i alla fall att när vi idag stod utanför klassrummet i väntan på engelsklektionen, vem tror ni inte går och öppnar klassrumsdörren om inte den gamla filosofivikarien?! Som tur var fick vi jobba i grupper utan vikarien som, hur det nu kunde vara möjligt, var ännu sämre på engelska än på filosofi. När Alex behövde ett papper skulle vikarien gå för att se om det fanns några extra. Hon sa då något i stil med: "I go see if there is any spare", med förbluffande dåligt uttal.


Håltimmen där filosofin skulle ha infallit spenderades i ett grupprum med den eminente Björn, den trevlige Filip och senare även den gode John och den ljuva Hanna. Vi räknade nervöst inför mattepovet imorgon.

På svenskan fick jag lika lite gjort som vanligt. Jag hatar arbetet vi håller på med nu. Kommer få sitta på lovet och skriva febrilt medans jag letar fakta i böcker jag inte har och letar fakta på internet där jag inte får, av Maggan. Jag ser dock fram emot att läsa 1984 av George Orwell på engelska. Hoppas bara att jag hinner.


Jag hoppas folk vill hitta på saker på lovet så att det inte går som med många andra lov, att bara eftersom vädret är dåligt sitter man hemma som om det vore söndag varje dag. Hör gärna av er om ni vill hitta på något!

Påminnelse om att födelsedagen kommer firas lördag den 15:e mars. Planerna är dock ändrade något, så det lutar åt någon slags fest i en hyrd lokal. Tänker dock bjuda dom personer jag tidigare tänkt, det blir inget jättejippo med 50 pers. Någon lättare måltid, lite musik och gärna lite lekar, överraskningar och tal från mina kära retorikbröder. Som jag sade innan blir det nog mina närmsta vänner, några vuxna och några klasskamrater som jag tror jag känner bäst och vice versa. Eftersom jag gillar alla i klassen får ingen ta det som en diss att inte "få" komma. Har tyvärr inte ett spa och resurser att ta emot hela klassen plus alla jag känner.


Jag avslutar med att citera Christer Ulfbåge efter att Patty Sheehan sagt ”we have to play catch up golf again” under Solheim Cup då USA låg under: "Nu ska USA ut och spela ketchup-golf, jag är osäker på vad hon menar."


PS: Ni kommenterar nästan bara när jag tydligt uttrycker att jag vill det. Jag uttrycker nu tydligt att ni får kommentera mer alltid! Om sådant som hör till inlägget, om synpunkter på skrivandet, om mig, om dig, om tips, uppmuntran eller frågor. Emil Jensen sa när han bloggade på helagotland.se att när man inte får kommentarer är det "lite som att stå vid ett stup och prata". Ibland är ni jätteduktiga, men ni kan bli ännu bättre! Kommenterar ni inte för att jag skriver tråkigt så skriv en kommentar om det!

Skapa flashcards