Alla inlägg den 7 mars 2008

Av Nandi - 7 mars 2008 23:09

Älgjakt var det på gympan idag. I alla fall tyckte jag det lät så först när Boberg sa det. Men det visade sig vara poängjakt till min djupa besvikelse. Jobbigt var det. Mina armar har nog aldrig varit så döda förut. Mattelektionen var rätt skön. Geometrin är så mycket lättare än ekvationerna så denna lektion jobbade jag om veckoplaneringen.


Bostonfalu (kan man hitta ett sexigare namn?) väntade i matsalen. Dock viskade en fågel att det var pizza på g så jag hängde på Benjy, Tom, Alex, Johan och Max ut på pizzajakt. Vi tog oss först till Pizza Quick eftersom Tom hade ljugit ihop en historia om att man fick pizza plus läsk för 50kr där på lunchen. Utanför stod en skylt med "kroppspeeling" på och det förde bara mina tankar till någon grotesk Hostel-lik scen med en potatisskalare inblandad. Efter att ha fått reda på att Tom ljugit gav vi oss vidare till Tigris för att se om dom hade något bättre erbjudande. Klockan var då tjugo över 11 och det öppnade tydligen inte förrän 12. När vi ändå var där så kunde vi ju lika gärna gå till Los Panchos och kolla. När vi äntligen kom fram var det också stängt. Som hungriga dvärgar tog vi oss tillbaks till PQ där vi beställde var sin budgetpizza med läsk och sallad för 60kr var. Gott var det, och mättande likaså som det definitivt var. På väg ut demolerade Booba PQ's hall genom att flyga på dörrmattan. Hans skadade arm klarade sig lyckligtvis undan rätt bra.


Efter alldeles för mycket ZATACKA aka Achtung die Kurve med Johan och senare även Billie och Joanna begav jag mig hemåt. Jag färdigställde intervjun med den döde Orwell och drog sen till Musik Direkt som Hanna tipsat mig om. Där träffade jag flera klasskamrater men också Manne som var där med bl a Nicklas. Musiken var allt från halvtråkig till riktigt grym. Funkada som vann spelade riktigt tight. Keybord-snubben var grym och det märktes att dom spelat tillsammans länge. Inception har jag förvisso hört förut, men dom har blivit bättre sedan dess och förra gången jag hörde dom var på Fenix där ljudet är så otroligt dåligt att man endast kan urskilja trummorna ur bruset. Denna gång var ljudet mycket bättre och likaså bandets medlemmar. Simon sabbade introt lite genom att inte vara klar med fixandet av trummsettet i tid. Alla verkade redo, ljusen blixtrade, alla var beredda på en dundrande start, men sedan hände inget mer eftersom Simon fortfarande satt och finjusterade placeringen av alla cymbaler, pedaler osv. Som sagt tyckte jag dom var mycket bättre nu än vad dom varit innan. Precis som någon annan sa så skulle det ha varit mycket grymmare om Rasmus kom in med afro och körde Hendrix-intro medans Simon riggade trummorna. Detta eftersom vi vet att Rasmus är sjukt duktig på gura. Jag vet inte om det bara är jag som har dålig hörsel, men jag lyckas aldrig höra Rasmus solon. Basen och trummorna överröstar när han spelar så höga toner och det tycker jag är synd.

Clara överraskade genom att vara riktigt bra. Det är märkligt hur man kunnat missa att hon spelar och sjunger efter att ha gått i samma klass i snart två år.


"Den andre föraren ändrade sig plötsligt, så det fanns inget annat att göra än att köra på honom."

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards