Alla inlägg den 3 april 2008

Av Nandi - 3 april 2008 20:04

Årets Jobbigaste skoldag? Vår första riktigta filosofilektion fyllde den annars så välbehövliga håltimmen. Inte för att filosofi är tråkigt, men det är mer påfrestande än att vara ledig. Vi lämnade den intressanta etik- och moralfilosofin och gick över till att prata om vad världen omkring oss består av. Det blev alldeles för flummigt för min smak. Etik och moral har vi i alla fall nytta av i våra liv, men varför ska vi diskutera ifall stolen framför oss existerar i verkligheten fysiskt sett eller om den bara finns i våra huvuden? Det kanske var bra att det inte blev någon B-kurs på Ind-valet i alla fall..


Zatacka lättade upp stämningen ett flertal gånger under dagen, både på raster och under lektionstid. Björn gjorde en Björnförstoring på Johan och spred tillhalva kaffis att Johan skaffat flickvän efter att Johan sagt att han kände nån tjej och hade träffat henne ett flertal gånger. Johan var mindre road. Efter skolan blev det cykling med Manne. Jag är såå nära på att klara att hoppa upp på parkbord.. Manne nötte mycket 180 som vanligt. Imorgon blir det storcykeltur med Manne, Tim, Oskar, Emil och Andis. Det ser jag fram emot. Kanske får vi med det första lyckade bordshoppet på film. Vi samlar ju material till en ny film då den vi gjorde förra våren känns lite fånig att visa eftersom vi lärt oss en hel del sedan dess.


Jag känner att det är väldigt mycket dax för en te-kväll med Elin, Hanna och Manne. Det var alldeles för länge sedan sist. Jag är bara dålig på att komma till skott med att höra av mig om kvällsaktiviteter.


Kom ihåg, du kan inte ha hemligheter på internet.


"Far och mor avled då hon var 12 år gammal. De har ingen kontakt med henne."


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards