Alla inlägg den 7 april 2008

Av Nandi - 7 april 2008 20:33

Förra veckan cyklade jag nästan varje dag. Därför känner jag mig väldigt nöjd med mig själv nu. Igår var det ju söndag, vilodag (jag är ju så kyrklig av mig), så då blev det ingen cykling men idag drog jag ut i den värmande solen själv en stund. I övrigt har helgen upptagits av kortspelande hos Andis på fredagen med honom, Kriss, Melker och Gustav. Vi började vid 8-tiden skulle jag gissa på. Efter att ha spelat kort, sett på Iron Maiden på Rock in Rio, spelat basket på pingstkyrkan mitt i natten samt legat och slappat i Andis soffa kom jag hem kl 3. Därför blev jag tvungen att sova bort hela morgonen dagen därpå och jag vaknade inte förrän kl 10.


Utöver kortspelande har jag också hjälpt Anja att fixa XP på den nya laptopen jag hjälpte henne välja. Med hjälp av sedan tidigare förvärvade kunskaper samt några timmars recensionsläsande kunde jag hjälpa henne välja vilket märke och vilken modell som var aktuell. Med hjälp av diverse sökmotorer kunde jag sedan hitta en butik där den var 1000kr billigare än på den butik vi kollat först. När hon sedan fick hem datorn installerade jag Windows XP utöver det redan installerade Vista, man väljer när man startar datorn vilket man vill gå in på. Alla nödvändiga och bra att ha-program installerade jag och jag fixade också till partitionerna på hårddisken. Idag bad Max mig hitta en bra laptop till honom och Tom undrade om jag kunde göra samma sak åt hans syrra. Det är mycket roligare att bygga ihop stationära datorer åt folk då man har mycket större valfrihet vad gäller val av delar och det är lite fysiskt mekande med, men att fixa laptops är okej det också.


Mamma flyger runt hela dagarna och tar kort på lägenhetens olika rum, med olika möblering, dukar, blommor och olika vinklar på dagsljuset. Vi ska lägga upp annons på den någon dag nu.

Själv hänger min framtid bl a på att John lyckas fixa en schysst lägenhet till hösten. Känner dock att jag kan lita på John. Så är det bara med vissa personer. Alla mina vänner kan jag väl lita på, men vissa känns bara ännu mer pålitliga än andra, man vet att dom ställer upp. Detta trots att jag inte umgåtts med John särskilt länge eller mycket.


Efter över en timmes Zatacka-spelande på håltimmen kändes ögonen rejält konstiga, därav detta utdrag ur en journal:


"I förra veckan upplevde hon att ögonen försvann i tunnelbanan. Ögonen sticker."


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards