Alla inlägg den 10 april 2008

Av Nandi - 10 april 2008 19:23

Alla spel jag tidvis blivit beroende av under dom senaste tre åren har hetat något med "-mania". Elastomania, Trackmania och sedan Stepmania. Nu har trenden kanske brutits. Jag lägger därför fram ett förslag att internt ändra namn på spelet. Achtungmania tycker jag passar utmärkt då jag tycker det är vad som försiggår i klassen för tillfället. Rävarna Johan den gule och André den orangea har dom senaste dagarna mött oväntat hårt motstånd från Edvard den gröne. Jag drar slutsatsen att grön är en alltför diskret färg för att man ska se den bra, och därför kan Edvard obemärkt glida runt på sidan av och se på när vi andra förgör varandra.

Jag kan för övrigt nämna att Patrick har förlorat medlemskapet i vårt Achtungmani-lag. Milly har ansökt om medlemskap men har placerats i kö i väntan på ledig plats.

Dagens ris går till biblotekarien som utan anledning körde ut oss mitt i en runda, trots att biblioteket i princip var folktomt.


Radiohead fortsätter att skina, och har tagit mor i sitt grepp. Även hennes vänner börjar bli intresserade och In Rainbows är starkt efterfrågad. På dagens mattelektion rullade dock Ill Niño som med sina dubbla trummisar och flamencoinfluenser som vanligt överraskar.


Ännu ingen nytt debattinlägg i tidningen från vår kära Wera. Björn och jag har enats om att skriva ett svar nästa gång hon gör något nytt dumt uttalande. En trevlig överraskning var dock att vår riksdagsledamot som vi inte får skratta åt skrev ett någorlunda vettigt inlägg angående Ryssland idag.


Lägenheten ligger ute på blocket. Det känns lite småläskigt. Dom första spekulanterna kommer nu på lördag tror jag.


"För ett dygn sedan satt köttgryta i halsen. I praktiken totalstopp."

Skapa flashcards