Alla inlägg den 14 april 2008

Av Nandi - 14 april 2008 20:55

Folk klagar på att det jag skriver är ointressant men när jag inte skrivit på flera dagar då klagas det också.


Toppendag idag faktiskt. På trafiken sköts provet upp en vecka. Provet är för övrigt det enda under hela kursen och omfattar hela den 300 sidor tjocka körkortsboken. Lunchen avklarades förhållandevis snabbt och Edvard, Markus och Björn svek oss andra lite genom att gå till gymmet. Resten av Achtungmania-gänget plus några till letade upp vårt favoritgrupprum som har en 22"-skärm. Vi spelade i en timme och jag vann i princip varenda runda. Sedan kom John och en stund efter även Björn och Markus. Det blev lite mer motstånd och vi höll på i ytterligare en timme innan det till sist var dax för Petters HIV-lektion.


Efter skolan stekte jag gotländsk blodpudding och bacon och drov gid halv 4 ut med Emil på cykel. Varmt var det och jag fick ta av mig tjocktröjan och lämna den hemma. Vid en stund efter fyra var Tim klar med att åka bil så då drog jag och Emil bort till honom på Endreväg, och därifrån tog vi oss ner i gravarna. Vi var en stund i Östergravar och drog sedan nerför backarna i nordergravar. En stunds cyklade vid kongresshallen blev det innan det bar iväg till glassbaren för årets första. Det en en sorts cykeltradition att nån gång varannan vecka eller så under sommaren dra ner till hamnen o ta en trekulors. Lite besvikna blev vi när vi märkte att alla priser höjts med 3 kronor. Istället för 5:or får man nu småmynt tillbaks.


Upp för backarna gick vi sedan, och tog oss bort till "blå huset" vid Atterdags. Där fuckade mitt framnav så att det varken gick att cykla eller plocka loss hjulet. Metallflisor flög omkring från det också. Tim nötte 180's och Emil drog in på ÖB när vi gick förbi. Cykeln gick inte att rulla klokt på båda hjulen och jag var därför tvungen att gå omkring med cykeln rullandes den på bakhjulet. Det kändes lite lagom pinsamt men känslan över att vara arg på Shimano-saker gjorde att jag inte tänkte så mycket på det. När jag och Tim väntade på Emil kom Elin och Ella. Dom hade laddat upp med glass och Radar-spray och satte sig vid pölsemannens bord för att äta. När Emil kom ut drog vi hem till mig där jag lyckades smålaga navet med hjälp av två skiftnycklar.


Emil drog hem och jag och Tim åkte lite i Allérampen och på Allés skolgård. Efter det fastnade vi vid ålderdomshemmet på andra sidan gatan från Allé eftersom Tim helt plötsligt fick superkrafter när han lånade min cykel. Jag stod bredvid och hejade på och höll på att frysa ihjäl i min tunna tröja innan han äntligen lyckades med en sak han försökte med. Förhoppningsvis får ni se det och annat på en liten film när Oskar har lust att filma lite. Hem kom jag klockan 19:40, fyra timmar efter att jag drog ut.


Tim fick lite ont i knät efter att nästan böjt det åt fel håll, därav denna: "Har tappat knät två gånger utan att ens veta vad det är för fel."


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards