Alla inlägg den 21 april 2008

Av Nandi - 21 april 2008 19:10

Just för tillfället känns allt väldigt bra. Solen skiner, årets skönaste tid är utanför fönstret, Radiohead strömmar ur högtalarna och mamma lagar en Janssons. Igår diskuterade jag WTAI-planerna med Jahmi som jag ska dit med. Känner mig riktigt taggad inför det. Tydligen ska en EM-match mellan Sverige och Spanien visas under den dagen. Om inte något otroligt bra band spelar just då ska vi se det på storbildsskärm där. Förstå vilken stämning det måste va att se det med så många människor. För övrigt var det Jahmi som fick mig att lyssna på både Nirvana och senare Foo Fighters en gång i tiden. Jag har fortfarande kvar minnesbilden av mig och Jahmi sittandes i hans lilla rum, dimmigt av rökelse, i huset mitt ute i den värmländska skogen lyssnandes till Nirvana.


Ringde nyss till Hiper (nätaggregatstillverkare till datorer). Mitt nätagg gick sönder i början av hösten. Sedan dess har det bara varit strul med att utnyttja garantin, jag har fått fel nätagg skickat till mig och jag har väntat i månader. Nu när jag ringde hade dom tydligen skickat iväg ett nytt i torsdags så jag får det vilken dag som helst. Inte för att jag är i akut behov av nätagg, jag fick ju köpa ett nytt i höstas eftersom datorn inte startar utan det, men det ska bli skönt att slippa gå o tänka på det. Trots allt handlar det om 800kr. Så vilken dag som helst hoppas jag ha ett 630W Hiper-nätagg till salu :P


Ska på introduktion på Intersport den 7 maj. Då får jag också mitt schema för sommaren. Mitt första sommarjobb. Känns lite häftigt.


Mitt konstiga humör gör att jag nästan ser fram emot att plugga filosofi. Inget känns svårt för tillfället.



"History will be kind to me, for I intend to write it." - Churchill




Skapa flashcards