Direktlänk till inlägg 24 april 2008

En ny mänsklig rättighet

Av Nandi - 24 april 2008 19:33

Jag saknar ord för att beskriva min lättnad. Tre långa dagar har fyllts med leda, tre långa dagar har jag varit isolerad, tre långa dagar har jag levt mitt liv endast till hälften. Nu är dessa dagar till ända. Om någon mot förmodan inte vet vad jag pratar om kan jag tala om att jag varit utan både telefon och framför allt bredband sedan i tisdags. Det har varit en traumatisk upplevelse som jag inte önskar att någon annan behöver uppleva. Denna ofrivilliga avsaknad av mitt mest utnyttjade kommunikationsmedel och kunskapskälla har fått mig att inse att Internetanslutning bör göras till en mänsklig rättighet. För att göra det hela ännu mer irriterande har jag endast haft 6kr på min mobiltelefon som jag tankar via Internet. Jag har sällan varit så sugen och inspirerad att skriva blogginlägg som igår och i förrgår men när jag nu fått verktyget tillbaks kommer orden osmort.


Vad har då hänt? Veckans Petter var när han pratade om kontroll av djur pga smittspridning. "Det är alltså mycket mer kontroll på djur än det är på er människor" - Petter 22/4 kl 13:30.


Gårdagen spenderades med Gustav och Melker. Lite basketkastning, lite Achtungmania (ja, jag spelade för en gångs skull lite Achtung med folk utanför klassen, men motståndet gjorde mig inte så mycket bättre om man säger så, Björn) och lite Stepmania. Det var väldigt länge sedan jag skrattade så mycket som när jag spelade Stepmania med Gustav igår kväll efter att Melker gått. Vi skrattade luften ur oss medan tårarna rann mellan varven.


Spanskaprovet blev det sammanlagt 10 minuters pluggande inför, filosofin fick dock lite mer. Känslan var positiv efter båda dagens provskrivningar. Jag måste tyvärr meddela att John glömde avrunda 36,5 till 37 och fick därför ett poäng mindre än mig på matteprovet vi fick tillbaks.


Johan ska ha ett plus i kanten för att han efter mycket tvekan äntligen vågat ta på sig sina vita pjuck. Jag måste erkänna att dom är ett par nyanser vitare än mina, men om det beror på att hans var vitare från början eller att jag haft mina sedan mitten av december är en fråga att tvista om.


På mattelektionen fick vi beröm för att vi varit tysta och arbetat flitigt. Om det var beröm eller en pik har jag svårt att avgöra eftersom jag och Björn satt och samtalade större delen av lektionen. Jag räknade inte ett enda tal och det gör dagens lektion till min minst produktiva under detta år, men den enda jag fått beröm för.


"Whatever you do will be insignificant, but it is very important that you do it." - Mahatma Gandhi

 
 
Ingen bild

Björn

24 april 2008 19:46

André du har fått uppleva en Björn matte lektion:) Eller vilken Björn lektion som helst när jag tänker efter... Kan kanske vara därför som mina betyg inte kommer att bota farmors hjärtproblem om man säger så...

 
Ingen bild

Nandi

24 april 2008 20:03

Samtalande är inte att underskatta. Jag har dock svårt att uppskatta det dom gånger jag känner att det är värt att hänga med på lektionen, vilket du säkert lagt märke till några gånger :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nandi - 30 april 2011 18:56

Seg och gäspande med ögon som faller ihop av någon oförklarlig trötthet sitter jag här och skriver. Utanför pågår Sveriges valborgsfirande no 1; mellan 10-15 tusen studenter och unga i en liten park och senare ute på fester på nationer och i studentk...

Av Nandi - 25 mars 2011 13:03

Efter 30hp statsvetenskap på Göteborgs Universitet och 15hp statskunskap på Uppsala Universitet tänker jag ge mig på en jämförelse mellan universiteten och städerna, både var gäller själva undervisningen och den sociala tillvaron. Det bygger på min s...

Av Nandi - 23 mars 2011 14:55

Efter tre timmars lyckat tentaskrivande om svensk politik och förvaltning ställde vi oss utanför tentasalen för att snacka, frysa ihjäl och skratta åt alla som inte lyckades få upp dörren när dom skulle gå ut (fanns en lapp om att man skulle trycka p...

Av Nandi - 14 mars 2011 17:00

En kamrat i gymnasiet var ganska dålig på att hålla sig till skrivregler, slarvade med meningsbyggnad, missade lite punkter och särskrev titt som tätt. Detta till trots bloggade han, och han bloggade relativt framgångsrikt. Många var vi som vek os...

Av Nandi - 5 mars 2011 23:08

Aktuell status: Småont i högeraxeln efter att på parkouren ha gjort för många ”kongs” (kasta sig framstupa över i detta fall en hög plint och liggandes på mage i luften skjuta ifrån ordentligt med armarna mot plinten för att flyga läng...

Ovido - Quiz & Flashcards