Alla inlägg den 26 april 2008

Av Nandi - 26 april 2008 10:23

Min förkylning gjorde sig påmind igår morse och därför tog jag inte med några gympakläder. Jag tänkte fråga om jag kunde ta en promenad eller något medan resten av klassen körde konditionsträning. Det visade sig att det fanns ett alternativ som innebar stavgång, så det blev det. Jag hade tänkt promenera i stan på asfalt då jag hade mina vita skor, men stavar på asfalt är ingen höjdare. Jag gick alltså samma runda som dom andra (A7-fälten) och hoppades att det var torrt hela vägen. När jag gått 3/4 av rundan utan att stöta på en enda lerpöl blev jag aningen besviken när jag närmade mig målgolfen och gyttjan var en decimeter djup. Jag hittade en halv-hemlig avtagsväg till höger som var aningen torrare och lyckades hålla leran på undersidan av skorna så gott som helt.

Achtungmania blev det både innan och efter engelsklektionen, där vi för övrigt blev belönade med att sluta tidigare för att vi pratade för mycket.


Vid sju var vi bjudna till några vänner på middag. Lyxigt värre blev det, med stekt halloumi serverad med färsk basilika och tomat som förrätt. Huvudrätten bestod av jättegoda kycklingspett serverade med en sallad med både frukt och grönsaker. Fräscht måste jag säga, även om ananasen sänkte rätten bara en aning, i mitt tycke förstås. Efterrätten var så grymt enkel men så fantastiskt god. Yoghurt med florsocker och mycket kardemumma garnerad med pistagenötter. Mmmmm..


Under kvällen tilltog min förkylning något och jag fick gå o snyta mig tre gånger i halvtimmen. Jag var under dagen inställd på att gå på klassfesten hos Anton men jag insåg att jag inte var i skick för det. Johan ringde vid halv tolv från festen och rapporterade, men jag fick inte ut mycket mer än detta:


"Asså jag är fett wasted! Asså alla är fett wasted! Joanna är så jävla wasted! Oj, jag gick in i nåt! Asså jag är så jävla wasted att jag inte kan åka skateboard!"


"One reason I don't drink is that I want to know when I am having a good time." - Lady Astor

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards