Alla inlägg den 10 maj 2008

Av Nandi - 10 maj 2008 21:16

En ganska fulländad dag måste jag säga. Satt i ett par timmar och solade och läste på den 30-40-gradiga balkongen i förmiddagssolen. Väldigt skönt och otroligt svettigt. Efter en dusch satt jag en kort stund vid datorn där jag bland annat chattade med Jahmi om tågresa till Värmland. Har verkligen kommit in i en Foo Fighters-period efter att jag gett mig fasen på att försöka lära mig texterna lite bättre inför konserten. Måste säga att dom verkligen har förändrats under sina år. I låtarna på deras tidigaste skivor hör man fortfarande spåren av Nirvana. Det är lite råare, enklare och rakare. Med dom nyare skivorna har dom dock kommit allt längre ifrån sina rötter, dom har absolut inte fastnat i samma spår som en del andra band. I dom nyare låtarna är texterna mer varierade och låtarna mer avancerade.


Efter den lilla datorstunden drog jag ut och cyklade med Andis och Kristina. Kriss överraskade genom att ha en riktigt skaplig cykel faktiskt. Årets godaste hallonsoda bjöd Andis mig på på lännakiosken, och den slank ner snabbt i sommarvärmen. Gamla tågstation aka blå huset var vi vid en stund innan vi drog ner genom öster gravar och nordergravar. Utanför kongresshallen var vi en lång stund och snackade och cyklade lite. Eftersom det inte går att köpa glass med kort på glassbaren fick vi dra till automaten, där Tom gick förbi. Saffran, Lemoncurd och Cacao blev dagens smaker.


Vid fem kom Manne med sin mor Sussie, "plastpappa" Jocke samt Annamaria. Mamma hade gjort två supergoda pajer, en med kyckling, oliver och soltorkade tomater och en annan med spenat och ost. Dom äldre roade sig sedan med att se på mammas gamla "filmisar" (gamla kändiskort från 50- och 60-talet om det är någon som inte vet) medan jag och Manne satt och suckade i soffan då vi inte hade en aning om vem någon var. I övrigt var det mycket trevligt, och vi bokade in en träff med samma personer i Klintehamn nästa söndag.


Nu sitter jag här och tycker det är lite synd att Edvard har sin fest ute på landet. Men jag är väl egoistisk och tänker inte på att folk på landet får det närmare istället.

Juste, vi har väl ingen trafikkunskap på måndag, och det borde väl innebära att vi börjar klockan 1? Någon i E-trion (Elin, Ella, Edvard) som vet?


"Don't be fooled by the calendar.  There are only as many days in the year as you make use of." - Charles Richards

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards