Direktlänk till inlägg 21 juni 2008

En Björn och Putins fotboll

Av Nandi - 21 juni 2008 00:13

Bajs, jag gjorde en "Björn" och klickade bort mitt inlägg. Skyller på att det är lite ovant att halvligga i sängen med mammas laptop och ett duntäcke som musmatta. Är lite besviken efter Hollands förlust mot Ryssland i fotbolls-EM. Det ryska laget förtjänade helt klat att vinna, men den ryska nationen förtjänar inte den uppmärksamhet och respekt som det medför. Satsningen på idrotten lär vara ytterligare ett av Putins gamla KGB-crews verktyg för att åter sätta Ryssland på kartan, ge mer makt åt landet (eller snarare åt sig själva).
Fantasin skenade iväg lite under matchen och jag såg framför mig hur det ryska lagets coach skulle gå en tidig och mystisk död tillmötes ifall Ryssland inte gick vidare.


Annars har jag fiskat, paddlat, målat hus (eller i alla fall börjat på det), varit hos mormor och kastat frisbee så att armarna värker. Mazarinkaka nummer två förgyllde kvällen tillsammans med en kopp te och en jordgubbe. Har gjort lite försök att införa Radiohead i den här familjen, men än sålänge är det mest Jahmi som lyssnar på dom. Någon mulen dag med In Rainbows ska nog göra susen snart.


"Soccer is a game in which everyone does a lot of running around.  Twenty-one guys stand around and one guy does a tap dance with the ball." - Jim Murray

 
 
Ingen bild

Elin

22 juni 2008 17:28

Jag hejar på Ryssland, jag gillar Ryssland. Men mest hejar jag på dem för att jag är lite kär i Arshavin. :)

 
Roma är inte ett ghetto (Yeah Right)

Roma är inte ett ghetto (Yeah Right)

24 juni 2008 22:28

kommer aldrig förlåta dig för att du äter en bakelse som Per "jag är inte pedofil, jag lovar" Gessle har döpt ett album efter (btw vem döper sitt album efter en bakelse?)

http://gessle.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nandi - 30 april 2011 18:56

Seg och gäspande med ögon som faller ihop av någon oförklarlig trötthet sitter jag här och skriver. Utanför pågår Sveriges valborgsfirande no 1; mellan 10-15 tusen studenter och unga i en liten park och senare ute på fester på nationer och i studentk...

Av Nandi - 25 mars 2011 13:03

Efter 30hp statsvetenskap på Göteborgs Universitet och 15hp statskunskap på Uppsala Universitet tänker jag ge mig på en jämförelse mellan universiteten och städerna, både var gäller själva undervisningen och den sociala tillvaron. Det bygger på min s...

Av Nandi - 23 mars 2011 14:55

Efter tre timmars lyckat tentaskrivande om svensk politik och förvaltning ställde vi oss utanför tentasalen för att snacka, frysa ihjäl och skratta åt alla som inte lyckades få upp dörren när dom skulle gå ut (fanns en lapp om att man skulle trycka p...

Av Nandi - 14 mars 2011 17:00

En kamrat i gymnasiet var ganska dålig på att hålla sig till skrivregler, slarvade med meningsbyggnad, missade lite punkter och särskrev titt som tätt. Detta till trots bloggade han, och han bloggade relativt framgångsrikt. Många var vi som vek os...

Av Nandi - 5 mars 2011 23:08

Aktuell status: Småont i högeraxeln efter att på parkouren ha gjort för många ”kongs” (kasta sig framstupa över i detta fall en hög plint och liggandes på mage i luften skjuta ifrån ordentligt med armarna mot plinten för att flyga läng...

Ovido - Quiz & Flashcards