Direktlänk till inlägg 30 juni 2008

Datorn, sängen och den heliga kontorsstolen

Av Nandi - 30 juni 2008 21:37

För drygt två veckor sedan flyttade jag från Gotland till Vämland. För en dag sedan flyttade jag från Värmland till Gotland. Skillnaden är att mamma blev kvar i Värmland och att vår gamla lägenhet nu ägs utav Zoran och Ivana.


Nu bor jag i ett rum på typ 10 kvm, hos en familj i en lägenhet dit jag anlände igår kväll vid halv 8, efter att ha spenderat två 45 minuters-omgångar på Fokker 50 samt 3,5 timmar på Sky City i en röd fåtölj med Koss Porta Pro i öronen. Det var såklart sorgligt att åka ifrån mamma på Karlstad flygplats, men jag tror inte att jag kommer sakna henna fullt ut förrän det har gått en lite längre tid. När jag kom hem hit igår kväll så hade Gladys i alla fall gjort Pastel de choclo till middag och jag åt med god aptit. Efter maten gick jag upp till mitt lilla rum på övervåningen där mina tillhörigheter väntade på mig i flyttkartonger. Prioriteringen var självklar. Först hittade skrivbordet sin plats och det tyngdes snart ned av min härliga gamla 19" tjockskärm (flatscreens är för Svenssons). Tangenbord, mus och dom övriga femtioelva kablarna satt snart fast i datorn på golvet. När detta var klart och den heliga kontorsstolen hade placerats rätt började jag fixa med madrassen och bäddandet. Detta blev dock avbrutet av EM-finalen i fotboll, där jag och Hernan hoppades på vinst för Spanien. Matchen var väldigt intressant, och båda lagen hade sina dominerande partier av matchen. Flera bra chanser och härligt passningsspel gjorde att Spanien vann välförtjänt. Melker skickade ett sms där han skrev "Hehe tråkig match med bara 1 mål :P". Jag har efter 18 år lärt mig uppskatta att se på fotboll.


Dagen idag har gått åt till att sortera kläder och lägga in dom i diverse skåp, lådor och garderober. Stereon har ställts upp även om mycket arbete kvarstår med högtalarplacering och att ställa in equalizern för att det ska låta någorlunda bra i detta akustiskt sett väldigt dåliga rum. Har chattat med Gustav och sms'at med Elin som tyvärr hade för många vänner att hinna träffa under denna kväll som hon skulle spendera i stan. Har under kvällen avverkat nästan 2/3 av boken "Vem är Björn och vem är Benny" som jag lånar av Elin.


Imorgon ska jag vakna till tonerna av E.S.T klockan 07:45. Den gamla hederliga Scotten ska ta mig till Intersport på andra sidan stan där jag ska infinna mig klockan 09:15. Wish me luck!

 

"Adults are always asking little kids what they want to be when they grow up because they're looking for ideas." - Paula Poundstone



 
 
Ingen bild

e.

1 juli 2008 22:36

det var faktiskt inte så det var, du stod högt upp på min prioriteringslista, men jag kom ju inte in förrns halv fem o du hade ju middag vid sju. :)

 
Ingen bild

Nandi

1 juli 2008 23:18

Har inte sagt något om prioritet :D Det är din tolkning, som jag iofs kan förstå. Det var inte så jag tänkte när jag skrev det :) Men vi ses snart hoppas jag!

 
ChrisH

ChrisH

3 juli 2008 20:50

Vadå flatscreens är för svensson? ;)

http://chrish.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nandi

4 juli 2008 23:45

Om man har någon uppfattning om vad fps är och är ute efter något mer än att surfa och skriva word-dokument (Svensson-sysslor) så vill man ju ha en CRT aka tjockskärm :D Exempelvis är det väldigt svårt att spela CS eller Stepmania på hyffsat hög svårighetsgrad på en flatscreen med endast 75hz jämfört med en CRT på 85 eller 100 hz. Dessutom är färgåtergivningen på många flatscreens väldigt dålig jämfört med CRT-skärmar och flatscreens lämpar sig därför ofta sämre till exempelvis bildredigering.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nandi - 30 april 2011 18:56

Seg och gäspande med ögon som faller ihop av någon oförklarlig trötthet sitter jag här och skriver. Utanför pågår Sveriges valborgsfirande no 1; mellan 10-15 tusen studenter och unga i en liten park och senare ute på fester på nationer och i studentk...

Av Nandi - 25 mars 2011 13:03

Efter 30hp statsvetenskap på Göteborgs Universitet och 15hp statskunskap på Uppsala Universitet tänker jag ge mig på en jämförelse mellan universiteten och städerna, både var gäller själva undervisningen och den sociala tillvaron. Det bygger på min s...

Av Nandi - 23 mars 2011 14:55

Efter tre timmars lyckat tentaskrivande om svensk politik och förvaltning ställde vi oss utanför tentasalen för att snacka, frysa ihjäl och skratta åt alla som inte lyckades få upp dörren när dom skulle gå ut (fanns en lapp om att man skulle trycka p...

Av Nandi - 14 mars 2011 17:00

En kamrat i gymnasiet var ganska dålig på att hålla sig till skrivregler, slarvade med meningsbyggnad, missade lite punkter och särskrev titt som tätt. Detta till trots bloggade han, och han bloggade relativt framgångsrikt. Många var vi som vek os...

Av Nandi - 5 mars 2011 23:08

Aktuell status: Småont i högeraxeln efter att på parkouren ha gjort för många ”kongs” (kasta sig framstupa över i detta fall en hög plint och liggandes på mage i luften skjuta ifrån ordentligt med armarna mot plinten för att flyga läng...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards