Direktlänk till inlägg 20 juli 2008

Radiohuvud

Av Nandi - 20 juli 2008 20:44

Avslappnad och med vetskapen om att jag skulle vara ledig dagen efter satte jag mig igår kväll vid 12-tiden och började se på förlängda versionen av Sagan om Konungens Återkomst i högupplöst format. Jag la mig för att sova vid runt halv 4 på morgonen efter att ha sett klart filmen. Vid 9 vaknade jag men somnade snart om. Halv 11 vaknade jag igen och när jag skulle kolla klockan på mobilen såg jag att min chef hade ringt 4 minuter tidigare (mobilen var på ljudlös). Jag ringde upp och han bad mig hoppa in för Sara som sade upp sig igår. 12-16 jobbade jag, med dubbel lön eftersom det är söndag. Det var jag dock värd, för på övervåningen som jag ensam ansvarade för idag fanns det jobb för två eller tre personer. Fullsmockat med folk var det. Som tur var bjöd Tina på mat efter jobbet, men jag fick cykla dryga milen för att komma ut till stugan hon hyr i sommar.


Efter tips från Max via hans blogg har jag börjat lyssna lite smått på Porcupine Tree. Väldigt intressant musik tycker jag. Har än sålänge bara lyssnat på senaste skivan. Introt på första låten, Fear of a Blank Planet, tilltalar mig mycket, och låt nummer två, My Ashes, fick mig direkt att tänka på No Quarter med Led Zeppelin. Det är häftigt med band som gör få men långa låtar. Inga tre-minuters själlösa radioplågor. På tal om radioplågor måste mitt huvud vara ett Radiohuvud för tillfället. Jag plågas dagarna i ända på Intersport av Mix Megapol, radiostationen med verklig variation enligt dom själva. Håller själv inte direkt med då dom spelar samma 20 låtar om och om igen, varje timme, varje dag, varje vecka. Idag fick jag dock lite omväxling när två udda låtar spelades. Det var Hey Ya! och Behind blue eyes. I övrigt hör jag Takida tre gånger per timme, tillsammans med Nickleback och Westlife. Deras låtar plågar mig till och med när jag är någon annanstans där radion inte är på. Radion har liksom fastnat i mitt huvud, och jag blir rädd när jag börjar nynna med i Us Against the World med Westlife.


"It's a cruel season that makes you get ready for bed while it's light out." - Bill Watterson

 
 
Ingen bild

Tom

20 juli 2008 21:11

Jag hade tagit livet av mig om jag varit tvungen att höra så mycket Takida... Du är en kämpe!

 
Ingen bild

B.

20 juli 2008 23:10

Kocken på mitt jobb är en en old school hård rockare så han spelar Ozzy Osborne,Motorhead och Mötly Crue på stereon;P

 
Ingen bild

Max

20 juli 2008 23:50

Kul att du uppskattar det. Jag har faktiskt börjat föredra längre låtar, man slipper den där ADHD-känslan när man lyssnar på musik.. Sen hela grejen med radio.. Thom Yorke har faktiskt sagt i en intervju att han avskyr större radiokanaler då de bara är kommersiella jippon, och han är ju ett radiohuvud om någon..

 
Vendela

Vendela

21 juli 2008 22:16

oj vad trevligt med att tina bjöd dig på mat, det lätt spännande, hon brukar ju vara så bra på att laga konstiga men väldigt smariga måltider! :) hoppas ni hade trevligt

http://lollipopsan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nandi - 30 april 2011 18:56

Seg och gäspande med ögon som faller ihop av någon oförklarlig trötthet sitter jag här och skriver. Utanför pågår Sveriges valborgsfirande no 1; mellan 10-15 tusen studenter och unga i en liten park och senare ute på fester på nationer och i studentk...

Av Nandi - 25 mars 2011 13:03

Efter 30hp statsvetenskap på Göteborgs Universitet och 15hp statskunskap på Uppsala Universitet tänker jag ge mig på en jämförelse mellan universiteten och städerna, både var gäller själva undervisningen och den sociala tillvaron. Det bygger på min s...

Av Nandi - 23 mars 2011 14:55

Efter tre timmars lyckat tentaskrivande om svensk politik och förvaltning ställde vi oss utanför tentasalen för att snacka, frysa ihjäl och skratta åt alla som inte lyckades få upp dörren när dom skulle gå ut (fanns en lapp om att man skulle trycka p...

Av Nandi - 14 mars 2011 17:00

En kamrat i gymnasiet var ganska dålig på att hålla sig till skrivregler, slarvade med meningsbyggnad, missade lite punkter och särskrev titt som tätt. Detta till trots bloggade han, och han bloggade relativt framgångsrikt. Många var vi som vek os...

Av Nandi - 5 mars 2011 23:08

Aktuell status: Småont i högeraxeln efter att på parkouren ha gjort för många ”kongs” (kasta sig framstupa över i detta fall en hög plint och liggandes på mage i luften skjuta ifrån ordentligt med armarna mot plinten för att flyga läng...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards