Alla inlägg den 25 augusti 2008

Av Nandi - 25 augusti 2008 22:04

För femtioelfte gången börjar jag nu skriva på inflyttningsinlägget. Har otaliga gånger blivit avbruten när saker har hänt och folk har kommit.

Ja, jag har flyttat igen. Ja, jag delar lägenhet med John. Ja, det ligger på Söderväg 25, 100 meter söder om rödljusen sydväst om tallunden där man kör ner mot Gutebacken. Ja, det ligger i ett separat hus i en villaträdgård och vi har ett garage under oss. Det är mesigt gult utanpå och en lugn röd färg inuti. Det är en 1:a på 50 kvm med kök. John var überambitiös i somras och åkte med lastbil till IKEA, så nu har vi en stor hylla och draperier som gör att vi får var sin sänghörna. Han köpte också ett skrivbord, två fåtöljer och ett litet bord till dom. Det pratas även om att vi kanske ska få hit en matsalsmöbel från Suderhälsan. Vi har spis, ugn, micro, kylskåp, frysbox, toa, dusch, handfat och tvättmaskin. El och bredband ingår i hyran, 3500kr/mån, som vi delar på. För att sammanfatta är det omfattande pure, och om ni inte förstår vad jag menar med det spelade ni inte Zatacka idag på håltimmen.


Helgens LAN hos Melker med honom, Gustav, Chrish, Simon och Andis var riktigt trevligt. Har inte lanat ordentligt sedan i februari, så att det var skoj var inte så konstigt. Det är så jäkla skönt att va i det sällskapet. Jag litar på alla fullständigt och känner vissa fånigt bra. Jag tyckte lite synd om John när han kom förbi och skulle hämta mig. Han kan inte ha förstått så jättemycket av kommunikationen langänget emellan. Jag fick anstränga mig för att inte använda våra interna uttryck var och vartannat ord.


När vi bar in grejerna från bilen när jag kom hem i söndags glömde jag en pizza i en kartong på garageuppfarten. Det hittades i morse och flög snabbt som tusan ner i frysen. Efter skolan åts den glupskt upp. I magen fick den senare sällskap av Johns fläskkotletter med bearnaisesås och potatiskroketter.


Bilder på lägenhetsplejset kommer nog snart.


"Housework is something you do that nobody notices until you don't do it."

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards