Direktlänk till inlägg 3 mars 2009

Det tär på mig

Av Nandi - 3 mars 2009 17:26

Den 17 april klockan 11:00 ska domen i rättegången mot dom fyra åtalade i The Pirate Bay-rättegången meddelas. Trist väntan, men samtidigt bra eftersom spektaklet då eventuellt kan livas upp igen istället för att dö ut lite nu. Det är ju en enorm insats upphovsrättslobbyn gjort för att uppmärksamma människor på piratrörelsen och dess frågor, det har man inte minst sett på Piratpartiets medlemsräknare under rättegången. Samtidigt får vi hjälp av DN som skriver en missvisande artikel om FRA-upproret och därigenom återupplivar den debatten. Det krävs fortfarande bara att fyra borgerliga riksdagsledamöter bryter med sina toppstyrda partier i FRA-frågan och istället lyssnar på oss som värnar våra medborgerliga rättigheter. Man behöver ju inte vara pirat för att kraftigt motsätta sig integritetskränkningarna och den bakåtsträvande tekniklagstiftningen, men man måste nog ändå stödja piratrörelsen för att få en förändring.


Energin börjar äntligen återvända nu när man möts av ljus när man öppnar ögonen på morgonen. Jag klänger mig fast vid hoppet om ett lugnare tempo i skolan, även om det är slutspurten nu. Jag har tvingats jobba så otroligt hårt detta läsår att jag borde ha rätt att glida resten av tiden. Jag vill ha tid att kunna planera en upplysningskampanj på skolan om övervakningssamhället och fildelningsfrågan tillsammans med Randahl. Jag vill ha nog med ork för att försöka få in den som en del i svenska C-kursen, precis som jag borde ha gjort med bloggen för länge sedan. Förr var jag duktig på att hitta på kreativa och individanpassade lösningar till mig själv i samråd med lärarna, men nu har jag helt enkelt inte haft tid och ork. Tempot och stressen tär på mig, liksom kärleken och frågorna om framtiden som allt otåligare kräver svar. Visst, jag mår bra än så länge, och jag klarar mig så länge jag känner att jag redan tagit mig igenom det värsta. Men några smällar till vet jag inte om jag pallar.


"He who has a why to live can bear almost any how." - Friedrich Nietzsche

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nandi - 30 april 2011 18:56

Seg och gäspande med ögon som faller ihop av någon oförklarlig trötthet sitter jag här och skriver. Utanför pågår Sveriges valborgsfirande no 1; mellan 10-15 tusen studenter och unga i en liten park och senare ute på fester på nationer och i studentk...

Av Nandi - 25 mars 2011 13:03

Efter 30hp statsvetenskap på Göteborgs Universitet och 15hp statskunskap på Uppsala Universitet tänker jag ge mig på en jämförelse mellan universiteten och städerna, både var gäller själva undervisningen och den sociala tillvaron. Det bygger på min s...

Av Nandi - 23 mars 2011 14:55

Efter tre timmars lyckat tentaskrivande om svensk politik och förvaltning ställde vi oss utanför tentasalen för att snacka, frysa ihjäl och skratta åt alla som inte lyckades få upp dörren när dom skulle gå ut (fanns en lapp om att man skulle trycka p...

Av Nandi - 14 mars 2011 17:00

En kamrat i gymnasiet var ganska dålig på att hålla sig till skrivregler, slarvade med meningsbyggnad, missade lite punkter och särskrev titt som tätt. Detta till trots bloggade han, och han bloggade relativt framgångsrikt. Många var vi som vek os...

Av Nandi - 5 mars 2011 23:08

Aktuell status: Småont i högeraxeln efter att på parkouren ha gjort för många ”kongs” (kasta sig framstupa över i detta fall en hög plint och liggandes på mage i luften skjuta ifrån ordentligt med armarna mot plinten för att flyga läng...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards