Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Nandi - 4 mars 2009 20:33

Vem får troligtvis din röst i EU-valet i vår?


(Omröstningen hittas under den vackra bloggbilden)

Av Nandi - 4 mars 2009 14:21

Rysningar gick över min ryggrad när jag i DN läste att Bodström skulle ställa upp som justitieminister om han blev tillfrågan av en framtida regering. Jag hoppas innerligt att vänsterblocket skulle avfärda honom direkt, annars har dom totalt missat att vi desperat kräver en väg bort från Bodströmsamhället, bort från den politiska linje som tolkar Orwells 1984 som en handbok istället för ett skräckscenario. Hans uttalande skadar vänsterblocket och även om jag inte förväntar mig det så skulle en markering mot honom av (V) eller (MP) (eller ännu hellre (S) även om det är totalt osannolikt) absolut vara på sin plats. Det är nästan lite läskigt att media går ut med detta uttalande precis i samband med piratrörelsens stora uppsving i och med rättegången eftersom Bodström är en starkt måltavla för dess agenda, även om Ask fortsatt bygget av vägen mot Bodströmsamhället i samma takt. Bland piratsympatisörer skadar detta (S) vilket i sin tur lär skada vänsterblocket, trots att just (V) och (MP) är dom starkaste motståndarna till Bodströms linje, näst efter Piratpartiet.


Jag fick idag ytterligare vatten på min kvarn angående idolinlägget om Peter Sunde. Han är som jag misstänkte trevligt nog politiskt vänsterinriktad och bryr sig således mycket om "integration, integritet, jämställdhet, yttrandefrihet och miljö". Precis som jag själv står han någonstans mellan (V), (MP) och (PP), men han har tagit steget och blivit miljöpartist, med förhoppningar om att kunna hjälpa till att driva partiet åt vänster.


Arbetarna ska gå ner i lön och arbetstid, men cheferna vägrar minska på sina mångmiljonlöner. Som vanligt är det arbetarna som får ta smällen när dom privata bankernas och företagens chefer och experter drar ner oss i lågkonjunktur. Dom med makt och tjock plånbok får behålla sina privilegier i form av löner och aktieutdelningar och man anlitar samma personer som skapat kaoset för att lägga upp strategier för hur man ska kunna hjälpa deras banker och företagen upp igen.


Israels tennismatch i Malmö kan nog bli ett intressant spektakel. Stora demonstrationer väntas i protest mot att svenskarna går med på att spela match mot Israel. SvD beskriver det såhär: "För efter vinterns krigshändelser i Gaza och kritiken mot Israels insatser där har politiska grupperingar högljutt krävt att matchen stoppas."

Det borde bytas ut mot: "För efter Israels storskaliga invasion av Gaza i vintras och kritiken mot Israels massaker på civila där, samt de folkrättsbrott som begåtts i området under 40 år, har politiska grupper högljutt krävt att matchen stoppas."


"Sell a man a fish, he eats for a day, teach a man how to fish, you ruin a wonderful business opportunity." - Karl Marx

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards