Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Nandi - 19 mars 2009 22:05

Kandidatprogram i journalistik, retorik eller demokrati och mänskliga rättigheter? Tre möjliga och, i mitt tycke, mycket intressanta alternativ för vidare studier. Men vissa utbildningar finns bara i Stockholm och hur lätt är det att bo där till ett rimligt pris? Andra finns i Lund och Malmö, vilket i och för sig skulle funka, men jag känner mig av någon anledning inte så lockad. Norrland är uteslutet, där skulle jag bli totalt deprimerad i vintermörkret. Sen kommer man till frågan om arbetsmöjligheter. Ska man plugga journalistik där jobbutsikterna ser väldigt dåliga ut för dom som börjar studera i år eller nästa år? Ska man strunta i alla prognoser och bara köra på det som verkar roligast och som engagerar en mest och sedan strunta i om man blir en av alla arbetslösa akademiker, eller ska man rent av strunta i allt och gå en kvalificerad yrkesutbildning istället? Jag är glad att jag valt att skjuta upp beslutet ett år till.


"To me education is a leading out of what is already there in the pupil's soul. To Miss Mackay it is a putting in of something that is not there, and that is not what I call education. I call it intrusion." - Muriel Spark

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards