Direktlänk till inlägg 6 april 2009

Piraternas kick-off bättre än Anti-piraternas

Av Nandi - 6 april 2009 00:24

Om det nu förvånar någon kan jag meddela att Antipiratbyrån verkar ha begått ett dataintrång när dom tog fram bevisningen till det första IPRED-fallet som gäller en FTP-server med ljudböcker om jag förstått rätt. FTP-servern var nämligen skyddad genom ett system där både konto och lösenord behövdes för att få tillgång till filerna. Hur skulle Antipiratbyrån kunnat komma åt dessa filer på laglig väg? Skulle så vara fallet, att bevisinsamlandet var brottsligt, ser det ut att bli en misslyckad kick-off på mediebranchens "jakt på kunder". Att dessutom påstå att filerna på en lösenordsskyddad FTP-server "var tillgängliga för allmänheten" är ju skamligt dåligt.


Piratpartiets valkampanj drog för övrigt igång i lördags. Här på Gotland är vi tydligen lite efter fick jag veta när jag aningen otålig kontaktade valkretsansvarige. Men kampanjmaterial är på väg, så snart kan vi nog se till att synas lite på stan. Såg ett klipp från kampanjstarten i Malmö och tycker det är trevligt att dom kommit igång. Dock efterlyser jag bättre talare då jag inte tyckte att dom lyckades föra ut PP:s budskap särskilt väl. Skulle jag själv få förtroendet någon gång är jag övertygad om att jag skulle göra ett bättre jobb som talare. Får jag posten som kommunledare så kanske det blir upp till bevis.


"Well done is better than well said." - Benjamin Franklin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nandi - 30 april 2011 18:56

Seg och gäspande med ögon som faller ihop av någon oförklarlig trötthet sitter jag här och skriver. Utanför pågår Sveriges valborgsfirande no 1; mellan 10-15 tusen studenter och unga i en liten park och senare ute på fester på nationer och i studentk...

Av Nandi - 25 mars 2011 13:03

Efter 30hp statsvetenskap på Göteborgs Universitet och 15hp statskunskap på Uppsala Universitet tänker jag ge mig på en jämförelse mellan universiteten och städerna, både var gäller själva undervisningen och den sociala tillvaron. Det bygger på min s...

Av Nandi - 23 mars 2011 14:55

Efter tre timmars lyckat tentaskrivande om svensk politik och förvaltning ställde vi oss utanför tentasalen för att snacka, frysa ihjäl och skratta åt alla som inte lyckades få upp dörren när dom skulle gå ut (fanns en lapp om att man skulle trycka p...

Av Nandi - 14 mars 2011 17:00

En kamrat i gymnasiet var ganska dålig på att hålla sig till skrivregler, slarvade med meningsbyggnad, missade lite punkter och särskrev titt som tätt. Detta till trots bloggade han, och han bloggade relativt framgångsrikt. Många var vi som vek os...

Av Nandi - 5 mars 2011 23:08

Aktuell status: Småont i högeraxeln efter att på parkouren ha gjort för många ”kongs” (kasta sig framstupa över i detta fall en hög plint och liggandes på mage i luften skjuta ifrån ordentligt med armarna mot plinten för att flyga läng...

Skapa flashcards