Alla inlägg den 20 april 2009

Av Nandi - 20 april 2009 16:57

metro läser jag angående Piratpartiet:


"Ni är ett utpräglat enfrågeparti. Är verkligen fildelningsfrågan så viktig att den behöver ett eget parti i EU?"


Vadå engrågeparti? Vadå bara fildelning? Det finns fantastiskt nog en sida på det vi kallar internet, http://www.piratpartiet.se/, där man kan läsa om vad Piratpartiet står för. Alla som efter att ha tittat på sidan påstår att Piratpartiet bara bryr sig om fildelning får gärna kommentera!


Visst lägger vi oss inte i all politik. Det finns redan flera andra partier som gör och det skulle göra det omöjligt för mig att kämpa sida vid sida med borgare om vi gjorde det. Istället fokuserar vi på det vi just nu tycker är absolut viktigast, det område där dom andra partierna enligt oss är helt fel ute. Vi försöker helt enkelt få dom andra partierna att lyssna på oss och förhoppningsvis ändra kurs. Då vi länge försökt med mer "normala" medel utan att lyckats har vi istället beslutat att stödja ett politiskt parti som bara fokuserar på just detta område för att få folk och politiker att lyssna. Även om jag hade en annan åsikt i fildelningsfrågan så skulle jag nog ändå vara beredd att stödja piraterna. Faktum är att fildelningsfrågan inte alls engagerar mig så mycket som folk verkar tro. Säger inte det något om att metro har fel?

Ovido - Quiz & Flashcards