Alla inlägg den 3 juli 2009

Av Nandi - 3 juli 2009 15:22

Sitter med datorn i bilen och hör åskan mullra i norr. Har kokat snabbnudlar på gasolköket bredvid bilen och solat på hällarna. Jag har sällan varit så blöt utan att ha haft vatten i närheten av mig som i solen idag. 30 grader, stekande sol och helt vindstilla. Med musik i lurarna låg jag där och härdade ut, på gränsen mellan välbehag och obehag, och det kändes lite märkligt att få gåshud över hela kroppen, som om jag frös i sommarvärmen, när låten Videotape med Radiohead spelades i mina lurar.


Igår var det uppstartsmöte med Ung Pirat här på ön. Fastlandspiraterna var här och tog tag i det när dom ändå hade vägarna förbi, och det var väldigt skoj att få träffa några av dom. Uppslutningen från gotlänningarnas sida var inte den bästa, kanske delvis beroende på att Bjärnemalm skrivit fel på dag och datum i utskicket som gick ut för ett ganska bra tag sedan. Tillräckligt många var vi för att åtminstone kunna utse en tillfällig styrelse, fram tills att vi håller ett årsmöte. Jocke utsågs till ordförande i sin frånvaro (i Norrland tydligen), valkretsledare Robert blev kassör och jag sekreterare. Revisor fick vi också. Det är en skön stämning bland piraterna och det hade varit roligt att spendera mer tid ihop med dom. Nu finns i alla fall Ung Pirat Visby, som jag snart ska lämna tråkigt nog.


Nu bär det av till Almedalen för min del. Jag packar ner regnjacka i väskan och hoppas på åska under Peter Erikssons tal. Det hade varit häftigt.


Fastlandspirater

Fastlandspirater. Stefan "Sam Gamgi" Flod verkade vara lika snäll som han ser ut.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards