Alla inlägg den 21 december 2010

Av Nandi - 21 december 2010 23:45

Så var jullovet kommet och man sitter lite frågande och tycker inte att det känns så dramatiskt som det brukar. Kontrasten är inte lika stor mellan lov och skoldag när man bara har lärarledd undervisning knappt ett par timmar om dagen i normaltillstånd. Efter en tur till Vågmästareplatsen och Backaplan för att uträtta ett par ärenden åt mor gick jag idag hem, vräkte på musik och sjöng mig hes i en timme till allt från Johnny Cash och Foo Fighters till Elton John och Nordman. Väldigt frigörande. Jag hade tagit upp lax ur frysen vid lunchtid för att tina till middagen men mitt på eftermiddagen var jag rastlös och fick för mig att göra linssoppa. Det skadar aldrig att ha lite extra mat i kylen. När väl soppan var klar var det dags att börja med middagen. Smörstekt regnbåge serverat med vitlök- och örtkryddad potatis i ugnen blev det. Det kommer verkligen bli konstigt i Uppsala att bara laga mat åt sig själv. Tråkigt att inte dela njutningen med någon men spännande att ha full möjlighet att gå över till mer vegetariskt. Linser, kikärter och sojabönor blir roligt att leka mer med. Hoppas bara magen klarar att hålla sig lite diskret!


Jag lever fortfarande med känslan av att mellandagarna är långt borta men insåg när jag kollade på datumet att jag ju åker till Gotland på måndag! Hög tid att börja smida mer detaljerade planer för boende och vändejter med andra ord. Eftersom folk tenderar att ha en massa planer så ska jag försöka att denna gång köra på taktiken med lite skissartad schemaläggning. Förhoppningsvis kan jag lyckas få ihop lite gamla klasskamrater någon eller ett par dagar, fika på Hedbergs, nörda lite med mina älskade nördvänner, köra ett par spel- charad- och filmkvällar, kanske kolla Izzard med Kriss (och Gustav och Jonny?), ta en sväng till några av vännerna på landet (typ Klinte och Björke kanske), träffa halvsystern och stenkyrkafamiljen och kanske leka lite i snön. Potential=awesome!

Ovido - Quiz & Flashcards