Alla inlägg den 3 februari 2011

Av Nandi - 3 februari 2011 14:03

Just idag känns allting väldigt enkelt. Lite som när man är på en strand med stora stenbumlingar när det är lågvatten och man bara flyger och fram, lätt och smidigt hoppandes mellan stenar utan att trilla i vattnet. Haha, pratade nyss med Pär, Rebecka och Sandra om att jag inte hade nån längtan till en varm och skön strand utan var väldigt nöjd som det var. Jag får nog modifiera det svaret nu, jag älskar faktiskt att hoppa på stenar en frisk och solig vår- eller sommardag. Eller klättra på Fårös raukar för den delen.


Jag har för övrigt bestämt mig för att dra iväg på parkour/freerunning här i Uppsala på söndag. Det är ett gäng som har tre inomhusträningar i veckan såhär års och drar ut när det blir lite bättre väder. Jag har upptäckt att ju mer jag gör, ju mer som händer, desto mer taggad blir jag på att göra mer. Tröttheten släpper, eller så tänker man bara inte på den. Jag är riktigt taggad på att komma igång och använda kroppen igen. Är förövrigt väldigt nöjd med att jag bad Peter att lämna kvar sin chin-up-stång i dörrposten! Att hänga och träna i den är ofantligt mycket roligare och skönare än att träna med vikter. Att klättra, hänga och klänga har alltid varit mycket mer min grej. Och att hoppa förstås!


Nu är tanken alltså att jag ska undvika att göra såhär (måste ses!):



Istället tänkte jag sträva efter att göra lite mer såhär, fast i min egen lite mindre skala:



Skapa flashcards