Alla inlägg den 15 april 2008

Av Nandi - 15 april 2008 21:54

Var med mor och klippte mig vid 6, som vanligt hemma hos vår frisör Gladys och hennes man Hernan. Skönt var det att bli av med större delen av håret, men lättad blev jag också efter min klippning. Vi satt i deras vardagsrum och pratade. Dom ska flytta till en 4:a i maj, alltså ett rum mer än för närvarande. Mamma kom därför på den ypperliga idén att fråga dom om boende för mig i sommar. Dom svarade att det gick utmärkt! Jag ska alltså bo på Bogen 2 med ett chilenskt par, får eget rum, internetuppkopplingoch förmodligen en hel del god chilensk mat eftersom Gladys har svårt för att inte skämma bort en. Hernan hade planer på att sätta upp ett hemmagym i det stora förrådet och tyckte vi skulle träna där. Jag får gärna ta hem folk till lägenheten (om nu någon vågar ta sig till Gråbo), det hade dom absolut inget emot. Det enda som kanske kan ses som en nackdel är att det ligger så långt ifrån Bingers kvarn som det går (nästan) utan att hamna utanför Visby. En härlig cykeltur fram och tillbaks blir det därför varje dag jag jobbar i sommar. Efter 12 år skall jag alltså bli Gråbobo igen, även om det bara är under några veckor. Jag ska i alla fall bo i stan, med trevligt folk jag känner, jag har lite eget utrymme och jag har internet - inte så mycket att klaga på alltså!


Imorgon är det Stockholm med klassen som gäller. Trevligt ska det bli och jag ser fram emot trevliga båtturer (zatacka på Johns laptop?), god mat och härliga skrattsalvor ifall vi får syn på moderat-Roffe. Tillbaks på fredagkväll.


"Fick dock besked om att hjärtat var bra, men att hon skulle återkomma om hon blev medvetslös."


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards