Alla inlägg den 11 mars 2009

Av Nandi - 11 mars 2009 18:05

För en gångs skull kommer glädjande besked ifrån EU. Jag läser på DN att Europaparlamentet krävt att man lägger alla kort på bordet angående ACTA-förhandlingarna.


"Kravet på mer öppenhet kom från Vänsterpartiets Eva-Britt Svensson. Parlamentet antog hennes förslag om ökad öppenhet i en omröstning. Parlamentet kräver att kommissionen offentliggör alla dokument som rör ACTA-förhandlingarna."


Det är trevligt att se att i alla fall några EU-parlamentariker  arbetar för demokrati och öppenhet, något som även Piratpartiet kommer göra om vi röstar in dom i Europaparlamentet i vår. Alla som kastar skit på Vänsterpartiet och påstår att dom är kommunister kan ju ta sig en funderare eftersom dom faktiskt är bland dom relativt få som kämpar för att behålla demokratin intakt.

Av Nandi - 11 mars 2009 07:36

Frustrerad över att min insändare fortfarande inte verkar ha publicerats (jag ska kontrollera saken snarast) blev jag i alla fall glad när jag hörde att det finns vettiga röster i EU. Här är ett helt underbart klipp. Fantastisk kritik presenterat på ett otroligt bra sätt! Wow...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards