Direktlänk till inlägg 14 april 2009

Varför behöver vi segla till Bryssel?

Av Nandi - 14 april 2009 17:02

Jag kunde inte ha skrivit det bättre själv. Det borde vara obligatoriskt för alla att läsa Christian Engströms debattartikel. Han sammanfattar i princip hela problematiken kring det svenska övervakningssamhället, just det som är anledningen till att jag är Piratpartist. Jag ber er, särskilt ni som tror att ni är negativt inställda till Piratpartiet, eller inte ens vet vad det är, att läsa.

 
 
Ingen bild

Björn

14 april 2009 18:54

Debattartikeln är också postad i tidningen Nyliberalen. Tidningen har tidigare postat fantastiska artiklar om varför McCain är bättre än Obama, varför rättvisemärkt är dåligt och att Fredrik Federlay är den mest Liberala politikern i riksdagen ur en positiv bemärkelse.

Egentligen borde jag verkligen inte bry mig men du inbjuder ju till det. Jag börjar tröttna rejält på din otroligt subjektiva rapportering om piratpartiet. Du har ju tidigare sagt dig vara vänster men nu har du inga problem att indirekt länka till en av de mest högervridna tidningarna jag haft oturen att stöta på.

Jag har mycket svårt att förstå att du kan tycka att nyliberaler som Christian Engström är något att ha. Det känns som om du allierar dig med människor som står väldigt långt ut på högerkanten för en fråga som du brinner för. Är det verkligen så vettigt?

Samtdigt så har jag ingen rätt att säga vad du skall tycka, jag bara uppmuntrar dig att tänka över vad du håller på med egentligen.

 
Ingen bild

Nandi

14 april 2009 20:04

Oavsett om artikeln publicerats i ETC eller Nyliberalen så är det en bra artikel. Engström jobbar ju på intet sätt för tidningen, men där var väl där han lyckades bli publicerad, vilken ju såklart är tråkigt eftersom artikeln skulle platsat i en "vanlig" tidning.

Du verkar ha uppenbara problem med att förstå att Piratpartiet inte handlar om att leta efter saker man är oense om, att kriga mot varandra, utan istället kämpa mot ett gemensamt mål. Jag anser att det är värt att lägga stridsyxan åt sidan en stund för att försöka åstadkomma en verklig förändring. Jag ger för en liten stund upp kampen mot högern, precis som Christian för en stund ger upp kampen mot vänstern, för att vi ska kunna enas i något som uppenbarligen är centralt för oss båda, och försöka skapa något tillsammans.

Människor som kritiserar PP för att vara högervridet borde tänka över att PP faktiskt samarbetar till övervägande del med V och MP. Detta är för att dessa partier är dom enda som verkar bry sig om PP:s frågor. Det handlar inte om höger eller vänster, det handlar om demokrati. För min del går det hand i hand med mina vänstersympatier och uppenbarligen fungerar det även för folk som anser sig stå till höger.

Jag tycker det är synd att många alltid verkar vara fast i spåret där man alltid måste kriga i alla frågor.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nandi - 30 april 2011 18:56

Seg och gäspande med ögon som faller ihop av någon oförklarlig trötthet sitter jag här och skriver. Utanför pågår Sveriges valborgsfirande no 1; mellan 10-15 tusen studenter och unga i en liten park och senare ute på fester på nationer och i studentk...

Av Nandi - 25 mars 2011 13:03

Efter 30hp statsvetenskap på Göteborgs Universitet och 15hp statskunskap på Uppsala Universitet tänker jag ge mig på en jämförelse mellan universiteten och städerna, både var gäller själva undervisningen och den sociala tillvaron. Det bygger på min s...

Av Nandi - 23 mars 2011 14:55

Efter tre timmars lyckat tentaskrivande om svensk politik och förvaltning ställde vi oss utanför tentasalen för att snacka, frysa ihjäl och skratta åt alla som inte lyckades få upp dörren när dom skulle gå ut (fanns en lapp om att man skulle trycka p...

Av Nandi - 14 mars 2011 17:00

En kamrat i gymnasiet var ganska dålig på att hålla sig till skrivregler, slarvade med meningsbyggnad, missade lite punkter och särskrev titt som tätt. Detta till trots bloggade han, och han bloggade relativt framgångsrikt. Många var vi som vek os...

Av Nandi - 5 mars 2011 23:08

Aktuell status: Småont i högeraxeln efter att på parkouren ha gjort för många ”kongs” (kasta sig framstupa över i detta fall en hög plint och liggandes på mage i luften skjuta ifrån ordentligt med armarna mot plinten för att flyga läng...

Ovido - Quiz & Flashcards